Στο επόμενο στάδιο των μεγαλοϊδεατικών της σχεδιασμών περνάει η Τουρκία, με βραχίονα την πανίσχυρη Υπηρεσία Πληροφοριών MIT. Όπως έγινε γνωστό, από τις 6 Ιανουαρίου ξεκίνησε τις δραστηριότητές της η νεοϊδρυθείσα Τουρκική Εθνική Ακαδημία Πληροφοριών. Το σχετικό νομοσχέδιο προωθήθηκε στις 19 Ιουνίου στο Κοινοβούλιο, από Βουλευτές του ισλαμιστικού κόμματος AKP, του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Κι ας μην βιαστεί κανείς να συμπεράνει ότι είναι κάτι απλό που σκοπό έχει την πληρέστατη εκπαίδευση της νέας γενιάς Τούρκων πρακτόρων…
Η Ακαδημία Πληροφοριών θα τελεί αποκλειστικά υπό τον έλεγχο της MIT. Πέραν του στενού αντικειμένου που περιγράφεται από τους αγγλοσάξονες με τον όρο “Intelligence” (Κατασκοπεία/Αντικατασκοπεία), στα αντικείμενα που θα διδάσκονται θα ενταχθούν οι συγκεκαλυμμένες επιχειρήσεις (covert operations) και η Αντιτρομοκρατία. Δεν απαιτείται ιδιαίτερη εμπειρία για να αντιληφθεί κανείς με πόση ευκολία όλα αυτά τα αντικείμενα μπορούν να αξιοποιούνται και… αντιστρόφως, καθώς η Ιστορία των Μυστικών Υπηρεσιών παγκοσμίως, βρίθει παραδειγμάτων αξιοποίησης τακτικών τρομοκρατικών οργανώσεων στο πλαίσιο καλοστημένων -ή μη- επιχειρήσεων που περιγράφονται ως κλασικές προβοκάτσιες.
Σύμφωνα με τουρκικά δημοσιεύματα, η Εθνική Ακαδημία Πληροφοριών θα αρχίσει να δέχεται φοιτητές για Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά προγράμματα το φθινοπωρινό εξάμηνο του 2024.
Όποιος έχει αποφοιτήσει από τα σχετικά Προπτυχιακά προγράμματα Πανεπιστημίων που παρέχουν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια τυπικής εκπαίδευσης ή ισότιμα και πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις θα μπορεί να υποβάλει αίτηση σε Μεταπτυχιακά προγράμματα της Ακαδημίας.
Η Ακαδημία θα λειτουργεί ως πανεπιστημιακή δομή και τα μαθήματα θα παραδίδονται από ακαδημαϊκούς που είναι ειδικοί στους τομείς τους.
Οι υποψήφιοι θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση σε προγράμματα όπως οι Πληροφορίες (Κατασκοπεία – Αντικατασκοπεία), η Αντιτρομοκρατία, η Ασφάλεια, η Κυβερνοασφάλεια και η Κρυπτολογία, η Γεωστρατηγική, τα Δορυφορικά Διαστημικά Συστήματα, η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Ανάλυση Δεδομένων και παρόμοια προγράμματα που θα ανοίξουν εντός της Ακαδημίας.
Ένας άλλος από τους κύριους τομείς δραστηριότητας της Ακαδημίας θα είναι η επιστημονική έρευνα στους προαναφερόμενους τομείς και όχι μόνο.
Θα αναπτυχθούν και θα εκτελεστούν έργα Ε&Α σε συντονισμό. Έχει ως στόχο τη διεξαγωγή έρευνας και την παραγωγή έργων στους τομείς των Πληροφοριών και της Ασφάλειας, λαμβάνοντας υπόψη τις στρατηγικές προτεραιότητες και στόχους της Τουρκίας, και τη διοργάνωση οργανισμών όπως εργαστήρια, σεμινάρια, συνέδρια και συνέδρια σε εθνικό και διεθνές επίπεδο που θα επιτρέψουν σε ακαδημαϊκούς που εργάζονται σε αυτά τα πεδία να συναντηθούν σε μια κοινή πλατφόρμα.
Η Εθνική Ακαδημία Πληροφοριών στοχεύει επίσης να ενημερώσει το κοινό και τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και να ευαισθητοποιήσει με τη δημοσίευση εκθέσεων και αναλύσεων για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την Τουρκία.
Φωτό: Ο Πρόεδρος της MİT Ιμπραήμ Καλίν, ο οποίος παρευρέθηκε στις εκδηλώσεις για την 97η επέτειο της MİT , ανακοίνωσε την ίδρυση της Εθνικής Ακαδημίας Πληροφοριών. «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι ιδρύσαμε την Εθνική Ακαδημία Πληροφοριών για να κάνουμε την Τουρκία μια χώρα που έχει λόγο στη θεωρία και τη μεθοδολογία των πληροφοριών», είπε χαρακτηριστικά.
Η Εθνική Ακαδημία Πληροφοριών σχεδιάζει επίσης να παράγει επιστημονική γνώση στον τομέα των Πληροφοριών και της Ασφάλειας μέσω των εκπαιδευτικών και επιστημονικών ερευνητικών δραστηριοτήτων της, να μεταφέρει αυτή τη γνώση στη διεθνή βιβλιογραφία και σε αυτή τη διαδικασία, να δημιουργήσει μια εξειδικευμένη και παγκόσμια ολοκληρωμένη κοινότητα μελετών πληροφοριών στην Τουρκία.
Στόχος η «Κοινότητα Μελετών Πληροφοριών»
Η Ακαδημία στοχεύει επίσης να συμβάλει στην καθιέρωση και ανάπτυξη του τομέα των Πληροφοριών ως κλάδου της επιστήμης στην Τουρκία.
Πρόεδρος της Εθνικής Ακαδημίας Πληροφοριών είναι ο Καθ. Δρ. Talha Köse.
Ισότιμοι τίτλοι σπουδών
Η Εθνική Ακαδημία Πληροφοριών θα έχει δύο βασικούς τομείς δραστηριότητας: την εκπαίδευση και την έρευνα.
Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες θα πραγματοποιούνται μέσω προγραμμάτων εντός των ινστιτούτων.
Τα ερευνητικά κέντρα θα λειτουργούν ως δομές όπου διεξάγεται επιστημονική έρευνα, εργαστήρια, συμπόσια και άλλες ακαδημαϊκές μελέτες.
Μέσα στην Ακαδημία θα παρέχεται μόνο Μεταπτυχιακή και Διδακτορική εκπαίδευση.
Οι Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί φοιτητές της Ακαδημίας θα μπορούν να αποφοιτήσουν με την ολοκλήρωση της ακαδημαϊκής τους διατριβής, όπως και σε άλλα Πανεπιστήμια.
Οι Μεταπτυχιακοί φοιτητές θα μπορούν να εργαστούν στον ιδιωτικό τομέα, στον ακαδημαϊκό χώρο ή στα κρατικά ιδρύματα.
Η Ακαδημία θα έχει επίσης αναγνώριση από το YÖK (σημ. Συμβούλιο Ανώτατης Εκπαίδευσης) του διπλώματος που έλαβε.
Συνδέοντας αυτή τη μετάλλαξη με τη δημιουργία Ακαδημίας Πληροφοριών, θα μπορούσε κανείς να προβλέψει με ασφάλεια ότι θα αποτελέσει ένα ακόμα “όπλο” εξωτερικής πολιτικής. Όπως οι παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων φιλοξενούν ξένους σπουδαστές, ως αποτέλεσμα της υπογραφής συμφωνιών διμερούς αμυντικής συνεργασίας, έτσι και η ακαδημία της MIT θα λειτουργήσει ως μαγνήτης προσέλκυσης ξένων σπουδαστών, κυρίως από μουσουλμανικές χώρες, στο πλαίσιο διακρατικών συμφωνιών.
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία για να συνειδητοποιήσει κανείς το πόσο αξιοποιήσιμη για τις τουρκικές Μυστικές Υπηρεσίες θα είναι αυτή η νέα κατάσταση. Πέραν της δημιουργίας μιας νέας γενιάς επαγγελματιών του χώρου σε διάφορες μουσουλμανικές χώρες, δεν θα λείψουν και οι απόπειρες ευθείας στρατολόγησης, με την παροχή διαφόρων κινήτρων, ή εναλλακτικά, εκβιασμών… Αυτή η διαδικασία θα ενισχύσει την πρόσβαση της Τουρκίας, άρα και τις δυνατότητες άσκησης επιρροής σε χώρες ενδιαφέροντος. Εξάλλου, ο ίδιος ο Ερντογάν ποτέ δεν έκρυψε τη φιλοδοξία του να αναδειχθεί σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη του ισλαμικού κόσμου.
Η Ελλάδα θα πρέπει να παρακολουθήσει αυτή τη διαδικασία, καθώς δεν θα πρέπει να έχει ψευδαισθήσεις, αλλά να είναι προετοιμασμένη και υποψιασμένη για κάθε στέλεχος Μυστικής Υπηρεσίας μουσουλμανικού κράτους που θα έχει εκπαιδευθεί στην Τουρκία. Δεν αποκλείεται καθόλου στα χρόνια που θα ακολουθήσουν την αποφοίτησή τους, η υπηρεσία τους να τους στείλει στην Ελλάδα, με ή χωρίς επίσημη διπλωματική κάλυψη (official / non-official cover). Κατά συνέπεια, κάθε πληροφορία για τη δραστηριότητα αυτής της Ακαδημίας, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη, ή ακόμα και κρίσιμη, πολλά χρόνια μετά την αποφοίτηση των σπουδαστών της…