• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE ΑΘΗΝΑ 9,84
Κυριακή, 24 Αυγούστου, 2025
FANTOMAS.GR
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
FANTOMAS.GR
No Result
View All Result
Home Top News

Τέμπη: Τι μετέφεραν τα μοιραία τρένα – Τα νέα στοιχεία

Fantomas από Fantomas
23/04/2024
σε Top News, Ελλάδα, Κοινωνία, Οικονομία
0
0
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Νεότερα στοιχεία προκύπτουν αναφορικά με το κρίσιμο ζήτημα της φονικής έκρηξης που ακολούθησε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Η σχετική έρευνα έχει ανατεθεί από τις δικαστικές αρχές σε καθηγητή της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ σχετικό πόρισμα αναμένεται και από τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων.

Σημειώνεται ότι αρχικά υπήρχαν πορίσματα πραγματογνωμόνων που είχαν διορίσει ο ΟΣΕ και η Τροχαία Λάρισας (αρμόδια για τη διερεύνηση του δραματικού συμβάντος) που απέδιδαν την έκρηξη στη διάχυση και στην ανάφλεξη ελαίων (συνολικού βάρους έξι τόνων) των τριών μετασχηματιστών.

Κάτι όμως που απορρίφθηκε από τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών των θυμάτων, που σημείωσαν ότι ο βαθμός ανάφλεξης του παχύρρευστου ελαίου σιλικόνης είναι χαμηλός. Πρόσφατα μάλιστα εντόπισαν ότι τα ρήγματα στους μετασχηματιστές ήταν σχετικά μικρά ώστε να δικαιολογείται τέτοια «διασπορά» ελαίων που να προκαλέσει την έκρηξη.

Οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών εστίασαν το ενδιαφέρον τους σε ίχνη ξυλολίου που βρέθηκε σε δεύτερη φάση. Ετσι λοιπόν διατυπώθηκε η εκδοχή ότι «ίσως στον σταθμό Θεσσαλονίκης να έγινε παράνομη φόρτωση ενός βαγονιού που προερχόταν από τη Βόρεια Μακεδονία – και είχε μεταλλικά ελάσματα με δύο, τρεις δεξαμενές βάρους, η καθεμία ενός τόνου – με διαλύτες νόθευσης καυσίμων που περιέχουν πράγματι ξυλόλιο».

Οι διαδρομές των κυκλωμάτων λαθρεμπορίας καυσίμων

Ωστόσο, όπως έχουν ήδη καταθέσει πέντε υπάλληλοι (διαχειριστές εμπορευμάτων, επιθεωρητές κ.λπ.), «στον σταθμό Θεσσαλονίκης δεν φορτώθηκε τίποτα άλλο σε οποιοδήποτε βαγόνι πέρα από αυτά που αναφέρονταν στις φορτωτικές». Ακόμα, σιδηροδρομικοί από τη συμπρωτεύουσα ανέφεραν στο «Βήμα» ότι «δεν έγινε καμιά παρανομία και τα σχετικά σενάρια για πρόσδεση δεξαμενών είναι εντελώς αβάσιμα». Την ίδια άποψη υιοθετούν και στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. και του ΣΔΟΕ που έχουν ασχοληθεί με τη δράση των λαθρεμπορικών κυκλωμάτων.

Οπως σημειώνουν, «ουδέποτε έχει ανακαλυφθεί ότι κυκλώματα λαθρεμπόρων καυσίμων χρησιμοποιούν τρένα για να μεταφέρουν τους διαλύτες από τη Βουλγαρία. Αυτό που κάνουν είναι να χρησιμοποιούν φορτηγά οχήματα, χωρητικότητας 24-25 τόνων, που κατευθύνονται σε παράνομες αποθήκες στον Ασπρόπυργο, όπου γίνεται η μείξη των νοθευτικών ουσιών με τα καύσιμα. Η εισαγωγή γίνεται με νομιμοφανή παραστατικά από εικονικές εταιρείες για υποτιθέμενη χρήση των διαλυτών σε βαφές κλπ.».

Και συνεχίζουν: «Δεν θεωρούμε πιθανό τα κυκλώματα των λαθρεμπόρων να χρησιμοποίησαν το δίκτυο του ΟΣΕ για εισαγωγή μιας μικρής σχετικά ποσότητας διαλυτών. Κάτι που θα απαιτούσε, εκτός των άλλων, συνδρομή δεκάδων «μυημένων» σιδηροδρομικών υπαλλήλων, που θα υποβοηθούσαν στην εν κρυπτώ φόρτωση των δεξαμενών στη συμπρωτεύουσα και ακολούθως στην εκφόρτωσή τους στον σταθμό του Θριασίου». Αλλά καταλήγουν: «Ομως πρέπει να εξεταστούν όλα τα σενάρια…».

Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ζητηθούν από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (ΕΛ.ΑΣ., ΣΔΟΕ κ.λπ.) έγγραφα με αναλύσεις από το Γενικό Χημείο του Κράτους σε κατασχεμένους διαλύτες νόθευσης καυσίμων, στο πλαίσιο ερευνών των Αρχών για εξάρθρωση κυκλωμάτων διακίνησης λαθραίου πετρελαίου σε πρατήρια.

Ο λόγος; Για να προσδιοριστεί αν οι ουσίες που περιέχουν συμπίπτουν με αυτές που εντοπίστηκαν στο σημείο της τραγωδίας. Σύμφωνα με σχετικά έγγραφα των διωκτικών αρχών που βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας, «στους διαλύτες νόθευσης καυσίμων εντοπίζεται νάφθα, αλλά μπορεί να είναι γενικά οποιοδήποτε κλάσμα απόσταξης του αργού πετρελαίου».

Οπως επισημαίνουν πραγματογνώμονες, «η νάφθα, ως παράγωγο του πετρελαίου, ανήκει στα πετροχημικά προϊόντα. Με το όνομα νάφθα χαρακτηρίζεται και το ακάθαρτο πετρέλαιο, καθώς και διάφορα κλάσματα λιθανθρακόπισσας τα οποία περιέχουν κυρίως ξυλόλιο, που εντοπίστηκε, πράγματι, στα Τέμπη. Ομως περιέχει συνήθως κι άλλες ουσίες, ορισμένες από τις οποίες ωστόσο δεν ανιχνεύθηκαν στον χώρο της τραγωδίας, που ερευνήθηκε ωστόσο με σημαντική καθυστέρηση κι ενώ προηγήθηκε το μπάζωμά του».

Τέλος, σιδηροδρομικοί σημείωναν ότι η μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε οποιοδήποτε αντικείμενο στη σκευοφόρο της (είτε στην εκκίνηση από το μηχανοστάσιο στου Ρέντη είτε στην είσοδο των επιβατών στον σταθμό Λαρίσης). Κατά συνέπεια, φαίνεται να μην ισχύει ένα άλλο σενάριο ότι ίσως κάποιο ύποπτο αντικείμενο που βρισκόταν στην INTERCITY 62 προκάλεσε την τεράστια έκρηξη. Με τους δικαστικούς λειτουργούς να ερευνούν ωστόσο διεξοδικά και αυτή τη διάσταση του δραματικού συμβάντος.

πηγη

https://www.tovima.gr/print/society/nea-stoixeia-gia-to-fortiocrton-dyo-moiraion-trenon/

Tags: τεμπη

Τελευταία νέα

Ελλάδα

Έφυγε από τη ζωή ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντάρας σε ηλικία 79 ετών. Ο Δημήτρης Κωνσταντάρας ήταν δημοσιογράφος, πολιτικός, συγγραφέας και παραγωγός της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου.

από Newsroom
24/08/2025

Έφυγε από τη ζωή ο δημοσιογράφος Δημήτρης Κωνσταντάρας σε ηλικία 79 ετών. Ο Δημήτρης Κωνσταντάρας ήταν δημοσιογράφος, πολιτικός, συγγραφέας και...

Read moreDetails

Τουλάχιστον ένας άνθρωπος σκοτώθηκε από έκρηξη φιάλης αερίου σε κατάστημα παιχνιδιών στη Μόσχα

24/08/2025

Δέκα περιπτώσεις διαρρήξεων τετελεσμένες και σε απόπειρα, σε καταστήματα και επιχειρήσεις που διαπράχθηκαν σε περιοχές της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής εξιχνιάστηκαν από αστυνομικούς της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με την Ομάδα Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Κομοτηνής.

24/08/2025

Τα 10+1 απαγορευμένα λάθη πριν από τη σύνταξη

24/08/2025

Δημήτρης Βερβεσός: “Κατακρημνίσαμε το Κράτος Δικαίου”

24/08/2025
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
Ο Fantomas είναι παντού.

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε την βέλτιστη απόδοση του fantomas.gr. Με την επίσκεψή σου στην ιστοσελίδα αποδέχεσαι την χρήση τους.

.

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Πολιτική Απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να κάνουμε την εμπειρία σας με την ιστοσελίδα ακόμα καλύτερη.

Αυτά τα cookies αφορούν στην απομνημόνευση των στοιχείων σύνδεσής και την παροχή ασφαλούς σύνδεσης και στη συλλογή στατιστικών στοιχείων.

Κάνε κλικ στην επιλογή "Αποδοχή και συνέχεια η Ενεργοποίηση των cookies" για την αποδοχή των cookies και την απευθείας μετάβαση στην ιστοσελίδα ή κάνε κλικ στην επιλογή αριστερά "Μάθε περισσότερα" για να δείς αναλυτικά την πολιτική απορρήτου.

* Μπορείς να ρυθμίσεις αυτά τα Cookies ανά πάσα στιγμή επιλέγοντας τις καρτέλες αριστερά.

Απαραίτητα Cookies

Τα cookies που είναι απαραίτητα, μας βοηθούν να αποθηκεύουμε κατά την περιήγηση στην ιστοσελίδα, τις προτιμήσεις σας και διαχείριση των cookies.

Καταγραφές

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί το Google Analytics για να συλλέξει διάφορες και σημαντικές πληροφορίες όπως είναι ο αριθμός επισκεπτών, τα ενδιαφέροντα αλλά και άλλες γενικές πληροφορίες.

Μάθε περισσότερα

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Απορρήτου μας, Διάβασε Περισσότερα...