• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE ΑΘΗΝΑ 9,84
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου, 2025
FANTOMAS.GR
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
FANTOMAS.GR
No Result
View All Result
Home Ελλάδα

Πολύ ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα για την εισαγωγή των φυσικών επιστημών στο νηπιαγωγείο

Newsroom από Newsroom
22/10/2025
σε Ελλάδα
0
0
SHARES
3
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είχε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε σε έξι νηπιαγωγεία με τη συμμετοχή 200 παιδιών 4-6 ετών, στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου με τίτλο «PlayProofS» από το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ.

Οι ερευνητές, αντί να προσπαθήσουν να μυήσουν τα παιδιά στον κόσμο των φυσικών επιστημών, επέλεξαν να φέρουν τις φυσικές επιστήμες στον κόσμο τους. Μέσα από κλασικά προσχολικά βιβλία, οι νηπιαγωγοί που εκπαιδεύτηκαν μέσω σεμιναρίων, εξήγαγαν έννοιες της φυσικής όπως η έλξη, η τριβή, η βαρύτητα κ.λπ. και στη συνέχεια καθοδήγησαν τους μικρούς μαθητές να εξερευνήσουν τις έννοιες, να πειραματιστούν και να κατασκευάσουν αυτοσχέδια και τρισδιάστατα επιστημονικά παιχνίδια με επαναχρησιμοποιούμενα καθημερινά υλικά.

«Στόχος μας ήταν να βοηθήσουμε τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να συγκροτήσουν την επιστημονικότητα τους. Δεν θέλαμε να κάνουμε μια καρικατούρα εργαστηρίου φυσικών επιστημών μέσα στο νηπιαγωγείο. Δεν θέλαμε να φέρουμε τα παιδιά μας στον κόσμο των φυσικών επιστημών, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Θέλαμε να φέρουμε τις φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο, μέσα σε αυτό που τα παιδιά θεωρούν ότι είναι πραγματική ζωή και είναι σημαντικό γι αυτά. Το παιχνίδι είναι η κυρίαρχη εκπαιδευτική δραστηριότητα στις μικρές ηλικίες, οπότε πιστέψαμε στο παιχνίδι και αυτό ήταν το μέσο με το οποίο δουλέψαμε […] Θέλαμε όμως ταυτόχρονα να αποκτάνε γνώση περιεχομένου, διαδικαστική και επιστημολογική γνώση, δηλαδή να ξέρουν και πώς να μαθαίνουν, να καταλαβαίνουν τι μαθαίνουν, να μπορούν να κάνουν τα δικά τους πειράματα, να ερμηνεύουν τα δεδομένα, να χτίζουν δηλαδή δεξιότητες φυσικών και επιστημονικού γραμματισμού κι όλα αυτά να τα συνδέουν με την πραγματικότητα και την καθημερινή τους ζωή. Δηλαδή, στόχος του προγράμματος ήταν να καταφέρει να έχει αυτή την ισορροπία», εξήγησε, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα από την εφαρμογή των εννοιολογικών παιχνιδόκοσμων στην τάξη, η επ. καθηγήτρια του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του ΑΠΘ Γλυκερία Φραγκιαδάκη.

Κατά τη δημιουργία επιστημονικών παιχνιδιών, όπως εξήγησε η κ. Φραγκιαδάκη, τα παιδιά δεν ασχολήθηκαν μόνο με μία σειρά εννοιών, αλλά ανέπτυξαν επίσης κατανόηση για τις επιστημονικές διαδικασίες, εφαρμόζοντας νέες επιστημονικές γνώσεις στην πρακτική καθημερινή εμπειρία. Η φαντασία και το φανταστικό παιχνίδι υπήρξαν κεντρικά στοιχεία αυτής της διαδικασίας.

Τα παιδιά ανέλαβαν ρόλο δημιουργού, αντί καταναλωτή πειραματικών υλικών (π.χ. κιτ STEM) και αυτό δημιούργησε συνθήκες για μία ολιστική μάθηση στις φυσικές επιστήμες. Η συλλογική δημιουργία επιστημονικών παιχνιδιών ενθάρρυνε την ενεργό και συμμετοχική εμπλοκή.

Τα παιδιά ανέπτυξαν την ικανότητα της μοντελοποίησης, αναγνωρίζοντας τα κρίσιμα χαρακτηριστικά και ιδιότητες του αντικειμένου που κλήθηκαν να μοντελοποιήσουν. Κάθε στάδιο της μοντελοποίησης επέτρεψε στα παιδιά να αναστοχάζονται, να κριτικάρουν και να αναδιαμορφώνουν το μοντέλο τους, επικοινωνώντας παράλληλα τις ιδέες τους με τους συμμαθητές τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι έννοιες αλλά και οι επιστημονικές πρακτικές απέκτησαν προσωπική σημασία για τα παιδιά.

Η μάθηση στις φυσικές επιστήμες, μέσω επιστημονικών παιχνιδιών, είναι μία πολυτροπική διαδικασία, επισήμανε η κ. Φραγκιαδάκη, προσθέτοντας ότι «τα παιδιά χρησιμοποιώντας πληθώρα σημειωτικών τρόπων -γλώσσα, οπτικές αναπαραστάσεις, χειρονομίες, ενσωμάτωση- επικοινώνησαν επιστημονικές έννοιες και δημιούργησαν συνδέσεις με την πραγματική ζωή και την καθημερινότητα ως μέρος του παιχνιδιού τους».

Από την πλευρά των νηπιαγωγών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα επισημάνθηκε η ανάγκη εννοιολόγησης της εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες ως διαδικασία μάθησης και ανακάλυψης για τους εκπαιδευτικούς, καθώς και της προσαρμογής της εκπαίδευσης στις φυσικές επιστήμες στις ανάγκες του νηπιαγωγείου και των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας, με μετατόπιση από προσεγγίσεις εστιασμένες στην «αυθεντία», σε προσεγγίσεις εστιασμένες στην κοινότητα και τη συλλογικότητα.

Το ερευνητικό έργο με τίτλο «Διασφαλίζοντας τον παιγνιώδη χαρακτήρα των Φυσικών Επιστημών: Ενισχύοντας τον επιστημονικό γραμματισμό των μικρών παιδιών μέσα από το παιχνίδι» (PlayProofS), υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της δράσης του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. «Χρηματοδότηση της Βασικής Έρευνας» του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΑΠΕ ΜΠΕ


Πηγή: Αθήνα 9,84

Τελευταία νέα

«Μια ζωή – Ο μονόλογος μιας μοδίστρας» για 2η χρονιά στο Πτι Παλαί

22/10/2025

Μια 16χρονη βρέθηκε νεκρή έξω από κέντρο διασκέδασης στο Γκάζι

22/10/2025

Το Ισραήλ να διασφαλίζει ότι ικανοποιούνται οι βασικές ανάγκες στη Γάζα

22/10/2025

Η καρδιά του Θεάτρου χτυπάει στη Δημοτική Αγορά Κυψέλης – Νέες ημερομηνίες

22/10/2025
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
Ο Fantomas είναι παντού.

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε την βέλτιστη απόδοση του fantomas.gr. Με την επίσκεψή σου στην ιστοσελίδα αποδέχεσαι την χρήση τους.

.

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Πολιτική Απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να κάνουμε την εμπειρία σας με την ιστοσελίδα ακόμα καλύτερη.

Αυτά τα cookies αφορούν στην απομνημόνευση των στοιχείων σύνδεσής και την παροχή ασφαλούς σύνδεσης και στη συλλογή στατιστικών στοιχείων.

Κάνε κλικ στην επιλογή "Αποδοχή και συνέχεια η Ενεργοποίηση των cookies" για την αποδοχή των cookies και την απευθείας μετάβαση στην ιστοσελίδα ή κάνε κλικ στην επιλογή αριστερά "Μάθε περισσότερα" για να δείς αναλυτικά την πολιτική απορρήτου.

* Μπορείς να ρυθμίσεις αυτά τα Cookies ανά πάσα στιγμή επιλέγοντας τις καρτέλες αριστερά.

Απαραίτητα Cookies

Τα cookies που είναι απαραίτητα, μας βοηθούν να αποθηκεύουμε κατά την περιήγηση στην ιστοσελίδα, τις προτιμήσεις σας και διαχείριση των cookies.

Καταγραφές

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί το Google Analytics για να συλλέξει διάφορες και σημαντικές πληροφορίες όπως είναι ο αριθμός επισκεπτών, τα ενδιαφέροντα αλλά και άλλες γενικές πληροφορίες.

Μάθε περισσότερα

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Απορρήτου μας, Διάβασε Περισσότερα...