«Η κυβέρνηση κάνει πόλεμο στην αυτοδιοίκηση και τιμωρεί τους πολίτες», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας μιλώντας στο ERTNEWS, αναφερόμενος στην αφαίρεση αρμοδιοτήτων και πόρων από τους δήμους.
Σε σχέση με την ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας, ο κ. Δούκας έκανε λόγο για ένα «πολύ μεγάλο και κρίσιμο έργο», υποστηρίζοντας ότι η καθυστέρηση που παρατηρείται πλέον οφείλεται κυρίως σε πολιτικούς και όχι τεχνικούς λόγους.
«Από το 2020 μέχρι σήμερα, είναι πάρα πολλά χρόνια για να παραμένει κλειστό μισό χιλιόμετρο δρόμου. Νομίζω ότι το κόστος έχει φτάσει τα 6 εκατομμύρια ευρώ», ανέφερε.
Ερωτηθείς για το πότε θα δοθεί ο δρόμος σε πλήρη λειτουργία, απάντησε: «Κάθε φορά που ρωτάμε, μας ενημερώνουν ότι θα γίνει στο τέλος του μήνα. Δεν το λέω εγώ, έτσι μας ενημερώνει η ανάπλαση. Είμαι εκεί μία ή δύο φορές τον μήνα. Σήμερα ξανασυζητήσαμε: υπάρχει ζήτημα με επιπλέον δομές για το τραμ και μου έχουν πει ότι είναι θέμα χρόνου». Τόνισε ότι το 95% του έργου έχει ολοκληρωθεί, ενώ κάθε νέα καθυστέρηση «εγείρει σοβαρά θέματα», καθώς πρόκειται για έργο πολλών ετών με υψηλή δαπάνη.
Ο δήμαρχος εκτίμησε ότι η ολοκλήρωση της Βασιλίσσης Όλγας θα συμβάλει ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, σημειώνοντας ότι οι συγκοινωνιολόγοι προβλέπουν μείωση της κίνησης κατά περίπου 20%. «Θα έχουμε μεγάλη μείωση και στο περιβαλλοντικό και στο ανθρακικό αποτύπωμα», πρόσθεσε, καθώς σήμερα απαιτούνται μεγάλες παρακάμψεις για την πρόσβαση στην περιοχή.
Για τις παρεμβάσεις που απαιτούνται συνολικά στο κυκλοφοριακό του κέντρου, ο κ. Δούκας ανέφερε τέσσερις βασικούς άξονες: περισσότερες αστικές συγκοινωνίες, αύξηση συρμών στο μετρό, ολοκλήρωση της Γραμμής 4 –που, όπως είπε, «δεν θα είναι έτοιμη τα επόμενα τέσσερα χρόνια»– και ανάπτυξη δημοτικής συγκοινωνίας.
Όπως εξήγησε, ο Δήμος έχει σχεδιάσει έξι συν μία νέες γραμμές, έπειτα από εκτεταμένη διαβούλευση με τις κοινότητες, για να καλυφθούν ανάγκες μετακίνησης μεταξύ γειτονιών, καθώς «υπάρχουν λεωφορεία που σε πάνε στο κέντρο, αλλά όχι γραμμές που συνδέουν τις γειτονιές μεταξύ τους». Το σχέδιο έχει παρουσιαστεί σε ΟΑΣΑ και Υπουργείο και αναμένεται η έγκριση. Η δημοτική συγκοινωνία θα είναι δωρεάν στο πιλοτικό στάδιο, με χρηματοδότηση από τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις. Στόχος είναι να ολοκληρωθούν όλοι οι διαγωνισμοί έως το 2026 και στις αρχές του 2027 «η Αθήνα να αποκτήσει δημοτική συγκοινωνία». Το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 7 εκατομμύρια ευρώ.
Για τον στόχο μείωσης της αισθητής θερμοκρασίας στο κέντρο –έναν από τους προεκλογικούς πυλώνες του– ο κ. Δούκας τόνισε ότι αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για πόλεις με υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα στη Νότια Ευρώπη. «Η Αθήνα είναι από τις πιο θερμές πρωτεύουσες της Ανατολικής Μεσογείου. Η μείωση της θερμότητας επιτυγχάνεται κυρίως μέσω της ενίσχυσης του πράσινου και της σκίασης».
Υπενθύμισε ότι είχε δεσμευθεί για φύτευση 5.000 δέντρων τον χρόνο. «Μου έλεγαν ότι είναι αδύνατο, αφού τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια μπήκαν μόλις 4.000. Την πρώτη χρονιά φυτέψαμε 5.000. Φέτος έχουμε ήδη 3.500–4.000 και θα πιάσουμε ξανά τον στόχο των 5.000», κατέληξε.
Πηγή: ertnews.gr
Πηγή: Αθήνα 9,84






