Η Amazon Web Services (AWS) ανακοίνωσε ότι τα προβλήματα που προκάλεσαν τη σημερινή διακοπή λειτουργίας έχουν πλέον αποκατασταθεί. Ωστόσο, έχει ήδη ξεκινήσει η αναζήτηση ευθυνών.
Σύμφωνα με ειδικούς, ένα μέρος της ευθύνης βαραίνει και τις ίδιες τις εταιρείες που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες cloud της Amazon.
«Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν την Amazon δεν έχουν μεριμνήσει αρκετά για να ενσωματώσουν επαρκή συστήματα προστασίας στις εφαρμογές τους», δηλώνει ο Ken Birman, καθηγητής Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Cornell της Νέας Υόρκης.
Παρόμοια περιστατικά διακοπής συμβαίνουν συχνά, αν και όχι πάντα σε τόσο μεγάλη κλίμακα.
Ο καθηγητής είπε στο BBC ότι οι προγραμματιστές εφαρμογών θα πρέπει να επενδύουν στη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας για κρίσιμες λειτουργίες που φιλοξενούνται στο cloud.
«Ξέρουμε πώς να κάνουμε αυτά τα συστήματα πιο ανθεκτικά και ξέρουμε πώς να το κάνουμε με ασφάλεια», τόνισε ο Birman.
Το ζήτημα της ευθύνης ενδέχεται να οδηγηθεί τελικά στις αίθουσες των δικαστηρίων.
Περισσότερο από έναν χρόνο μετά τη μεγάλη διακοπή λειτουργίας της CrowdStrike, η Delta Airlines συνεχίζει να διεκδικεί αποζημιώσεις άνω των 500 εκατ. δολαρίων από την εταιρεία.
Παρότι η CrowdStrike διόρθωσε το τεχνικό πρόβλημα, η αεροπορική ανέφερε πως αναγκάστηκε να επαναφέρει χειροκίνητα 40.000 servers, κάτι που προκάλεσε σοβαρές καθυστερήσεις πτήσεων για αρκετές ημέρες.
Δεδομένου ότι τέτοια συστήματα είναι άκρως διασυνδεδεμένα, η απόδοση ευθύνης δεν είναι πάντα ξεκάθαρη.
«Οι επιχειρήσεις ίσως κινηθούν νομικά για απώλειες»
Μετά τη σημερινή διακοπή στην AWS που επηρέασε μερικές από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις παγκοσμίως, ορισμένοι πελάτες ενδέχεται να εξετάσουν το ενδεχόμενο νομικών ενεργειών για τις ζημιές που υπέστησαν.
Η Henna Elahi, ανώτερη συνεργάτης στο δικηγορικό γραφείο Grosvenor Law στο Λονδίνο, εξηγεί ότι η πιθανότητα αποζημίωσης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων και οι συμβάσεις που έχουν υπογραφεί καθώς και η σοβαρότητα της διακοπής.
Για παράδειγμα, εφαρμογές τραπεζών ήταν μεταξύ εκείνων που ανέφεραν χιλιάδες τεχνικά προβλήματα.
Καθώς οι χρήστες δεν μπορούσαν να ολοκληρώσουν πληρωμές, ορισμένοι πελάτες ενδέχεται να μην ολοκλήρωσαν αγορές ή να παραβίασαν δικές τους συμβατικές υποχρεώσεις.
«Αυτό είναι πιθανό να οδηγήσει σε παράπονα πελατών και σε προσπάθειες να ανακτηθούν οι απώλειες από τις επιχειρήσεις», τονίζει η Elahi.
Η διακοπή επηρέασε εφαρμογές χρηματοοικονομικών και μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, χρήστες ανέφεραν προβλήματα σε πολλούς ιστότοπους και υπηρεσίες.
Στο Venmo, χρήστες δεν μπορούσαν να στείλουν ή να λάβουν πληρωμές.
Η Coinbase, η μεγαλύτερη πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων στις ΗΠΑ, είχε διακοπές υπηρεσιών από τις 03:00 π.μ. (ώρα Ανατολικής Ακτής).
Προβλήματα αντιμετώπισαν επίσης η εφαρμογή συναλλαγών Robinhood, αλλά και η πλατφόρμα εκμάθησης γλωσσών DuoLingo.
Αρκετοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί επηρεάστηκαν επίσης, όπως η Wall Street Journal και οι New York Times.
Πηγή: bbc.com
Πηγή: Αθήνα 9,84