Την ικανοποίησή του για τον τερματισμό της απεργίας πείνας του Πάνου Ρούτσι εξέφρασε μιλώντας στην αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο επικεφαλής της Ανοιχτής Πόλης Κώστας Ζαχαριάδης.
” Η απεργία πείνας που γινόταν για 23 μέρες στην πλατεία Συντάγματος έληξε χθες με επιτυχία. Είμαι χαρούμενος που είμασταν στην σωστή πλευρά της ιστορίας. Το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας σωστά και έγκαιρα στάθηκε στο πλευρό του αποφασισμένου πατέρα, ο οποίος απέδειξε και αυτός ότι χαμένοι είναι μόνο οι αγώνες που δεν δίνονται” τόνισε ο κ. Ζαχαριάδης. Επιπλέον, εξέφρασε την απορία “γιατί χρειάστηκαν 23 μέρες για να γίνει δεκτό ένα δίκαιο και ηθικά αυτονόητο αίτημα”.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Παρεμβάσεις της Ανοιχτής Πόλης στην 28η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Η Ανοιχτή Πόλη έκανε τις παρακάτω παρεμβάσεις εκτός ημερήσιας διάταξης στην 28η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
Δικαίωση πατέρα Ρούτσι
Εκφράσαμε τη χαρά μας για τη δικαίωση του Πάνου Ρούτσι και τον τερματισμό της απεργίας πείνας που έθετε σε κίνδυνο τη ζωή του. Το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας σωστά και έγκαιρα στάθηκε στο πλευρό του αποφασισμένου πατέρα, ο οποίος απέδειξε και αυτός ότι χαμένοι είναι μόνο οι αγώνες που δεν δίνονται. Εκφράσαμε την απορία μας για το γεγονός ότι χρειάστηκαν 23 ημέρες για να γίνει δεκτό ένα δίκαιο και ηθικά αυτονόητο αίτημα.
Αντιπλημμυρική προστασία
Καθώς το φθινόπωρο έχει μπει με ιδιαίτερα βροχερές διαθέσεις, ζητήσαμε από τη δημοτική αρχή να μας ενημερώσει για την προετοιμασία που έχει γίνει απέναντι σε πιθανά πλημμυρικά φαινόμενα, τα οποία εντείνονται και λόγω της κλιματικής κρίσης.
Πέρα από την πρόοδο του προγράμματος καθαρισμού των φρεατίων, υπάρχει ανάγκη για πιο δομικές παρεμβάσεις στο δίκτυο, αφού η Αθήνα υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου ως προς την πυκνότητα των φρεατίων. Ρωτήσαμε επίσης αν υπάρχει κάποια εξέλιξη με την προγραμματισμένη μελέτη καταγραφής του δικτύου και αντιπλημμυρικής θωράκισης, για την οποία το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2025 προέβλεπε 3,9 εκ ευρώ.
Επισημάναμε την ανάγκη ιδιαίτερης πρόνοιας για περιοχές που είναι διαγνωσμένα ευάλωτες σε πλημμυρικά φαινόμενα, όπως ο Κολωνός, η πλατεία Βάθη, η πλατεία Αμερικής, οι κεντρικές περιοχές όπως ο Βοτανικός και ο Κεραμεικός, καθώς και κεντρικές αρτηρίες όπως η Λεωφόρος Πειραιώς, η Χαμοστέρνας και η Κωνσταντινουπόλεως.
Ρωτήσαμε τέλος αν η δημοτική αρχή επεξεργάζεται πιθανές μεθόδους για τη συλλογή και αξιοποίηση του βρόχινου νερού.
Σπιτάκια Ανακύκλωσης
Ζητήσαμε να έρθει σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου το ζήτημα που έχει προκύψει με τα Σπιτάκια Ανακύκλωσης. Η Ανοιχτή Πόλη έχει αναφερθεί εδώ και καιρό στο σκανδαλώδες υπόβαθρο μιας προμήθειας που δεν συμβάλλει στην αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης, σύμφωνα και με τα διαθέσιμα στοιχεία, και που σήμερα πια ερευνάται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Όπως προκύπτει από τα πορίσματα της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου, αλλά και της εταιρείας ορκωτών λογιστών που ολοκλήρωσε τον διαχειριστικό έλεγχο στα οικονομικά της Περιφέρειας, έχουμε να κάνουμε με ένα κραυγαλέο φαινόμενο κακοδιαχείρισης: με έναν διάτρητο “φωτογραφικό” διαγωνισμό, με έναν παράτυπο σχεδιασμό που αγνοεί τη νομοθετική πρόβλεψη για χρηματοδότηση από εκείνους που παράγουν ή εισάγουν τα ανακυκλώσιμα υλικά, και με ένα καθεστώς ανυπαρξίας εποπτείας και ελέγχου της λειτουργίας του προγράμματος. Το Δημοτικό Συμβούλιο θα πρέπει να συζητήσει ενδελεχώς και να επανεξετάσει την εμπλοκή του Δήμου Αθηναίων στο εν λόγω πρόγραμμα.
Κουκάκι: Τουριστικά λεωφορεία
Επισημάναμε την ισχυρή πίεση που δέχεται από τα τουριστικά λεωφορεία η οδός Μισαραλιώτου στο Κουκάκι, καθώς είναι η μόνη κάθοδος προς τη Συγγρού, ενώ το φανάρι της Βεΐκου λειτουργεί επιβαρυντικά, αναγκάζοντας τα λεωφορεία σε στάση. Εδώ και χρόνια, δημιουργείται έντονο πρόβλημα ρύπανσης και ηχορύπανσης, ειδικά από τις μηχανές των διώροφων λεωφορείων, χωρίς οι διαμαρτυρίες των κατοίκων να έχουν βρει ανταπόκριση. Το πρόβλημα εντείνεται, καθώς επί της Μισαραλιώτου σταθμεύουν καθημερινά παράνομα, σε διπλή γραμμή, 10θέσια μαύρα τουριστικά, ταξί κλπ.
Η Δημοτική αστυνομία θα πρέπει να έχει καθημερινή παρουσία στο σημείο. Πρέπει να υπάρξει όμως και ουσιαστική λύση, με περιορισμό της κίνησης, απομάκρυνση των λεωφορείων από δρόμους γειτονιάς αλλά και απαγόρευση στάθμευσης σε κεντρικούς άξονες, όπως η Αμαλίας, όπου δημιουργείται μποτιλιάρισμα και κίνδυνοι ατυχημάτων.
Πεζόδρομοι Αρεοπαγίτου, Απ. Παύλου, Ερμού, Αιόλου
Η Διονυσίου Αρεοπαγίτου, η Αποστόλου Παύλου αλλά και η Αιόλου είναι πολύ σημαντικοί και πολυσύχναστοι πεζόδρομοι για την πόλη. Σε πολλά τους σημεία αντιμετωπίζουν θέματα φθορών και έχουν ανάγκη συντήρησης: αντικατάσταση φθαρμένων δαπέδων, συντήρηση φωτισμού και αστικού εξοπλισμού. Υπογραμμίσαμε επίσης ότι πρέπει να υπάρχει δυνατότητα άμεσης παρέμβασης, σε όλο το δίκτυο των πεζοδρόμων, για την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών, για την τήρηση των κανόνων για τα τραπεζοκαθίσματα, για την τήρηση της απαγόρευσης διέλευσης οχημάτων, καθώς και για την πιο αυστηρή ρύθμιση των οχημάτων τροφοδοσίας.
Κατεδάφιση επικίνδυνων κτισμάτων στο οικόπεδο Ριζόπουλου
Για τα επικίνδυνα κτίσματα στο οικόπεδο Ριζόπουλου, έχουν σταλεί από το Σύλλογο “Πολίτες της Ριζούπολης” πολλά αιτήματα, ενώ και η Ανοιχτή Πόλη έχει καταθέσει επανειλημμένα ερωτήματα στις αρμόδιες υπηρεσίες. Από τις απαντήσεις των υπηρεσιών προκύπτει ότι κάποια από αυτά έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα ήδη από το 2014 και 2019. Ζητήσαμε να ενταχθούν τα επικίνδυνα κτίσματα άμεσα στο πρόγραμμα των προς κατεδάφιση κτιρίων. Αφού δεν έχει υπάρξει μέριμνα από τους ιδιοκτήτες, θα πρέπει ο Δήμος να αναλάβει πρωτοβουλίες, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα. Η σημερινή κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών, ενώ επίσης συντηρεί μια σημαντική ανθυγιεινή εστία.
Ελεύθεροι χώροι – Καλύμνου και Πιπίνου
Είναι γνωστό ότι οι χώροι άθλησης στις παραμελημένες για δεκαετίες γειτονιές του κέντρου είναι ελάχιστοι. Τα παιδιά ειδικότερα παίζουν και αθλούνται όπου βρουν, συχνά σε χώρους ακατάλληλους. Ο Δήμος Αθηναίων θα πρέπει να κάνει μια σοβαρή δουλειά για την καταγραφή και αξιοποίηση κενών οικοπέδων και χώρων. Αναξιοποίητος είναι, για παράδειγμα, ο χώρος στην Καλύμνου και Πιπίνου, όπου υπήρχε ο παλιός κινηματογράφος “Άλμα”, καθώς και το παρακείμενο σε αυτόν οικόπεδο. Ο χώρος ήταν χαρακτηρισμένος για αθλητικές χρήσεις και αποχαρακτηρίστηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή (ΑΔΣ 472/18-10-2021), παρά τις κινητοποιήσεις των κατοίκων και την ομόφωνη αντίδραση του Συμβουλίου της 6ης Δημοτικής Κοινότητας που ζήτησε τον επαναχαρακτηρισμό του (οι ενστάσεις των κατοίκων απορρίφθηκαν από το Δημοτικό Συμβούλιο στις 4/7/2022). Ρωτήσαμε τη δημοτική αρχή αν προτίθεται να επανεξετάσει το θέμα, ενόψει και του νέου Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Πρόκειται για έναν χώρο που έχει χαθεί, σε ευθεία αντίθεση με τις ανάγκες των εκεί γειτονιών.
Στάθμευση σε Κυψέλη, Αμπελόκηπους και αλλού
Πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες που έρχονται από διάφορες περιοχές της πόλης – Κυψέλη, Αμπελόκηπους, Κουκάκι και αλλού – σχετικά με τη δυσκολία που συναντούν οι κάτοικοι για να σταθμεύσουν στις γειτονιές τους. Το θέμα είναι σύνθετο και αφορά τόσο την ενθάρρυνση χρήσης εναλλακτικών μέσων από όσους κινούνται προς την Αθήνα για εργασία και άλλους λόγους, όσο όμως και ενέργειες που μπορεί να κάνει ο Δήμος για τη δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης, ή για την επέκταση ενός οργανωμένου συστήματος με έμφαση στην προστασία των θέσεων στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων. Ρωτήσαμε τη δημοτική αρχή αν υπάρχει σχετικός προγραμματισμός.
Μάγδα Μπουλούκου
Πηγή: Αθήνα 9,84