Αν μελετήσει κάποιος τους αριθμούς που αφορούν στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών θα παρατηρήσει ότι τα χρέη του ανήλθαν στα 1,73 δισ. ευρώ από 1,46 δισ. ευρώ το προηγούμενο εννεάμηνο του 2022. Οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονται σε 338 εκατ. ευρώ, τα δάνεια σε 980,8 εκατ. ευρώ και οι λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις σε 413,3 εκατ. ευρώ.
Είναι πραγματικά οξύμωρο πως μια κομβική εταιρία που παρουσιάζει ανοδικά νούμερα σε ολες τις άλλες κρίσιμες κατηγορίες (επιβατική κίνηση κλπ) ,εμφανίζει αυτή την ιλιγγιώδη άνοδο στα χρέη .
Σύμφωνα με το πλάνο της διοίκησης του αεροδρομίου υπάρχει περιθώριο για την αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 50 εκατ. ετησίως, με βάση την υφιστάμενη έκταση και τους υπάρχοντες διαδρόμους προσγείωσης/απογείωσης του αεροδρομίου. Ωστόσο, θα απαιτηθούν πρόσθετες επενδύσεις σε τερματικούς σταθμούς και άλλες υποδομές.
Ειδικότερα, η δυναμικότητα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» μπορεί να φτάσει τα 33 εκατ. επιβάτες έως το 2028, με επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ, τα 40 εκατ. επιβάτες έως τα μέσα της δεκαετίας του ’30 με πρόσθετες επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ και τα 50 εκατ. έως το 2045.
Την ιδια ωρα που η πρόβλεψη της IATA μιλαει για αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 2,1% σε ετήσια βάση μακροπρόθεσμα και τον ρυθμό ανάπτυξης την περίοδο 2019-2023 να διαμορφώνεται στο 3,7% είναι αξιο προβληματισμού με ποιο τροπο μπορούν να μειωθούν οι υποχρεώσεις των 1,7 δις ευρώ .
Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου ξεπέρασε τα 26 εκατ., προσεγγίζοντας το 100% της χωρητικότητας του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Από τα 26 εκατ. ταξιδιώτες, τα 2/3 είναι τουρίστες από το εξωτερικό, με το 87% να επισκέπτεται την Αθήνα για αναψυχή .
Με βάση τις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις, το «Ελ. Βενιζέλος» κατέγραψε στο 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου κέρδη 188 εκατ. ευρώ. Πιο αναλυτικά, η εταιρεία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας κατέγραψε έσοδα 436 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένα κατά 22% έναντι των 357 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Το κόστος της πρώτης επέκτασης που προγραμματίζεται και αφορά το υφιστάμενο τέρμιναλ , σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις του ΔΑΑ είναι 650 εκατ. ευρώ. Μέχρι το 2025 θα έχει αποδοθεί το 25% της επένδυσης, άλλο ένα 30% το 2026, επιπλέον 25% το 2027 και το υπόλοιπο 20% το 2028. Θα πρόκειται για ακόμα ένα πεδίο διεκδίκησης για τους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας καθώς θα αφορά σε ένα πολύ μεγάλο συμβόλαιο και μάλιστα με ορίζοντα ολοκλήρωσης περίπου τα τρία χρόνια.