• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE ΑΘΗΝΑ 9,84
Τρίτη, 26 Αυγούστου, 2025
FANTOMAS.GR
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
FANTOMAS.GR
No Result
View All Result
Home Ελλάδα

Δημογραφικό: Στροφή στις καταναλωτικές συνήθειες ακόμη και σε προϊόντα καθημερινής χρήσης

Επιχειρήσεις που απευθύνονταν σε παιδιά αλλάζουν πλεύση εξαιτίας του δημογραφικού - Οι πωλήσεις ειδών για βρέφη και παιδιά μειώνονται συνεχώς με εταιρείες κολοσσούς να αλλάζουν τα πλάνα τους εξαιτίας της δημογραφικής αλλαγής

Newsroom από Newsroom
07/08/2024
σε Ελλάδα, Κοινωνία, Υγεία
0
0
SHARES
16
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Τεράστιες διαστάσεις λαμβάνει το θέμα της κρίσης γονιμότητας με τους αριθμούς να είναι αμείλικτοι. Το δημογραφικό πρόβλημα που παρατηρούμε σχεδόν στο σύνολο του πλανήτη αγγίζει και τις επιχειρήσεις που καλούνται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα αναζητώντας νέους πελάτες.

Εταιρείες κατασκευής παιδικών παιχνιδιών φτιάχνουν παιχνίδια για ενήλικες, εταιρείες τροφίμων αλλάζουν πλεύση και δίνουν προτεραιότητα στα προϊόντα για ηλικιωμένους, εταιρείες κατασκευής που κατασκευάζουν βρεφικές πάνες βάζουν μπροστά τις μηχανές παραγωγής για την κατασκευή πάνας ακράτειας.

Η δραματική μείωση των γεννήσεων αλλάζει τα πλάνα των εταιρειών με εξειδίκευση στα βρεφικά και παιδικά προϊόντα

Τα προγνωστικά μοντέλα των ειδικών δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αμφισβήτησης με τις ανεπτυγμένες χώρες να είναι σχεδόν αδύνατον να ξεφύγουν από τη δημογραφική αλλαγή. Ένα μεγάλο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού θα φτάσει στην τρίτη ηλικία τις επόμενες δεκαετίες, με τον αριθμό των ατόμων ηλικίας 60 ετών και άνω να διπλασιάζεται μεταξύ 2020 και 2050.

δημογραφικό

Η γήρανση του πληθυσμού είναι γεγονός

Το περίφημο δημογραφικό πρόβλημα δεν αποτελεί «βόμβα» μόνο για το ασφαλιστικό σύστημα και τον κόσμο της εργασίας. Η δραματική μείωση των γεννήσεων απειλεί ολόκληρες επιχειρηματικές οντότητες, οι οποίες ανέπτυξαν την επιχειρηματική δραστηριότητά τους στην παραγωγή και εμπορία ειδών για βρέφη και παιδιά.

Τα μοντέλα ανάπτυξης που «τρέχουν» δείχνουν πως οι δείκτες της ζήτησης θα υποχωρήσουν περαιτέρω τα επόμενα έτη με τους επιχειρηματίες να μη στέκονται με «σταυρωμένα τα χέρια».

Το δημογραφικό πρόβλημα: Πάνες βρεφών vs πάνες ενηλίκων

Τα παραδείγματα είναι πολλά και μερικά εξ αυτών δείχνουν με εμφατικό τρόπο πως τίποτα δεν θα είναι ίδιο σε μερικά χρόνια. Στη μακρινή Ιαπωνία εταιρείες παραγωγής πάνας για μωρά έχουν στραφεί στους ενήλικες εν μέσω της μείωσης της ζήτησης για βρεφικές πάνες.

Η εξήγηση της αλλαγής επιχειρηματικού μοντέλου φαίνεται στα νούμερα. Ο αριθμός των μωρών που γεννήθηκαν στην Ιαπωνία το 2023 ήταν 758.631, μειωμένος κατά 5,1% σε σχέση με το 2022. Ήταν ο χαμηλότερος αριθμός γεννήσεων που έχει καταγραφεί στη χώρα από τον 19ο αιώνα. Στη δεκαετία του 1970, ο αριθμός αυτός ανερχόταν σε περισσότερα από δύο εκατομμύρια.

Η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου έχει τώρα έναν από τους γηραιότερους πληθυσμούς στον κόσμο, με σχεδόν το 30% από αυτούς να είναι 65 ετών και άνω. Πέρυσι, το ποσοστό των ατόμων άνω των 80 ετών ξεπέρασε για πρώτη φορά το 10%.

δημογραφικό

Βρεφική πάνα

Οι δημογραφικές αλλαγές ώθησαν την πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία σε πάνες να στραφεί στην αποκλειστική παραγωγή πάνας για ενήλικες. Ήταν μέρος μιας ευρύτερης στροφής των ιαπωνικών εταιρειών σε αγοραστές μεγαλύτερης ηλικίας, οι οποίοι τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα.

«Οι ηλικιωμένοι θα είναι η ατμομηχανή της κατανάλωσης» δήλωνε ο Shohei Murai, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας σούπερ μάρκετ Aeon Co. δείχνοντας το δρόμο για τα χρόνια που θα ακολουθήσουν.

Η κρίση γονιμότητας «ακουμπά» εταιρείες κολοσσούς

Σε έναν κόσμο που αλλάζει ακόμα και τα μεγαλύτερα brand αναθεωρούν το επιχειρηματικό τους πλάνο. Πολυεθνική εταιρεία τροφίμων που ιδρύθηκε και εδρεύει στο Βεβέ της Ελβετίας έπεσε «θύμα» της γήρανσης του πληθυσμού και πλέον κάνει στροφή στους ενήλικους.

Πρόκειται μάλιστα για την εταιρεία που είχε αναπτύξει πρώτη τροφή για μωρά (βρεφικό γάλα), των οποίων οι μητέρες δεν ήταν σε θέση να τα θηλάσουν.

Σήμερα είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς απασχολεί 265.000 άτομα παγκοσμίως και διαθέτει 481 εργοστάσια σε 87 χώρες και τις πέντε ηπείρους.

«Η ηλικιακή ομάδα 50+ στις περισσότερες χώρες του κόσμου θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα 10 με 20 χρόνια», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Μαρκ Σνάιντερ στους τους Financial Times. «Με αυτό, και με τις ειδικές διατροφικές ανάγκες αυτής της ηλικιακής ομάδας, υπάρχει μια ευκαιρία για εμάς», πρόσθεσε.

δημογραφικό

Αύξηση του προσδόκιμου ζωής και αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών

Οι πρόοδος της επιστήμης και της τεχνολογίας μαζί με την οικονομική ανάπτυξη οδηγούν σε μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου. Την ίδια στιγμή, πολλές ανεπτυγμένες χώρες υποφέρουν από συγκλονιστικά χαμηλά ποσοστά γεννήσεων.

Για να συμβαδίσει με αυτές τις παράλληλες τάσεις, το τμήμα Επιστήμης Υγείας της Nestlé θέλει να προσφέρει περισσότερα συμπληρώματα διατροφής που ανταποκρίνονται στις διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες των ηλικιωμένων, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης για διατήρηση του βάρους ή της διατήρησης του επιπέδου σακχάρου στο αίμα.

Ακολουθώντας τον πληθυσμό

Οι μεταβαλλόμενες δημογραφικές τάσεις έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν τις επιχειρήσεις της Nestlé. Για παράδειγμα, η εταιρεία έκλεισε ένα από τα εργοστάσιά της στην Κίνα πέρυσι, επικαλούμενη την πτώση των γεννήσεων που πλήττει τη ζήτηση για προϊόντα βρεφικής διατροφής.

Οι παιδικές τροφές όμως εξακολουθούν να αποτελούν το «βαρύ χαρτί» και κατέχουν περίπου το 15% των κερδών της το 2023 αλλά η κερδοφορία είναι πιθανό να υποχωρήσει τα επόμενα χρόνια καθώς ο αριθμός των βρεφών μειώνεται σε όλο και περισσότερες χώρες.

δημογραφικό

Μειώνονται οι γεννήσεις παιδιών

Παρ’ όλα αυτά, ο Schneider δήλωσε ότι το αυξανόμενο ενδιαφέρον της εταιρείας για τους ηλικιωμένους δεν αποβαίνει εις βάρος των παιδικών τροφών της.

«Δεν εγκαταλείπουμε αυτό με το οποίο ξεκινήσαμε, δηλαδή τη βρεφική διατροφή», δήλωσε.

«Αλλά βλέπουμε ότι στις περισσότερες οικονομίες σε όλο τον κόσμο, η μεγαλύτερη ζήτηση είναι μεταξύ των μεσήλικων και των ηλικιωμένων».

Tags: ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΟ

Τελευταία νέα

Κόσμος

Μη κυβερνητική οργάνωση κατηγορεί Ισραηλινό υποστράτηγο για εγκλήματα πολέμου στη Δυτική Όχθη

από Newsroom
26/08/2025

Μια σημαντική ισραηλινή οργάνωση υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ζήτησε από τη στρατιωτική δικαιοσύνη να ασκήσει δίωξη...

Read moreDetails

Στη Βεγγάζη τουρκική στρατιωτική αποστολή και ο αρχηγός της ΜΙΤ

26/08/2025

Πρότεινε να γίνουν οι ΗΠΑ ιδιοκτήτες του εδάφους όπου βρίσκονται οι στρατιωτικές τους βάσεις στη Νότια Κορέα

25/08/2025

Η Αριστεία της Φιλοξενίας στην Αθήνα

25/08/2025

Απείλησε την Κίνα με νέους δασμούς εάν δεν εξάγει τους μαγνήτες σπάνιων γαιών που διαθέτει

25/08/2025
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
Ο Fantomas είναι παντού.

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε την βέλτιστη απόδοση του fantomas.gr. Με την επίσκεψή σου στην ιστοσελίδα αποδέχεσαι την χρήση τους.

.

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Πολιτική Απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να κάνουμε την εμπειρία σας με την ιστοσελίδα ακόμα καλύτερη.

Αυτά τα cookies αφορούν στην απομνημόνευση των στοιχείων σύνδεσής και την παροχή ασφαλούς σύνδεσης και στη συλλογή στατιστικών στοιχείων.

Κάνε κλικ στην επιλογή "Αποδοχή και συνέχεια η Ενεργοποίηση των cookies" για την αποδοχή των cookies και την απευθείας μετάβαση στην ιστοσελίδα ή κάνε κλικ στην επιλογή αριστερά "Μάθε περισσότερα" για να δείς αναλυτικά την πολιτική απορρήτου.

* Μπορείς να ρυθμίσεις αυτά τα Cookies ανά πάσα στιγμή επιλέγοντας τις καρτέλες αριστερά.

Απαραίτητα Cookies

Τα cookies που είναι απαραίτητα, μας βοηθούν να αποθηκεύουμε κατά την περιήγηση στην ιστοσελίδα, τις προτιμήσεις σας και διαχείριση των cookies.

Καταγραφές

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί το Google Analytics για να συλλέξει διάφορες και σημαντικές πληροφορίες όπως είναι ο αριθμός επισκεπτών, τα ενδιαφέροντα αλλά και άλλες γενικές πληροφορίες.

Μάθε περισσότερα

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Απορρήτου μας, Διάβασε Περισσότερα...