Τέλος εποχής για τα αγαπημένα σε πολλούς κίτρινα τρόλεϊ. Από τον Πειραιά, εκεί όπου πρωτοκυκλοφόρησαν πριν 70 χρόνια στην Ελλάδα, ξεκίνησε την Κυριακή το ξήλωμα των καλωδίων των τρόλεϊ, τα οποία θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία.
Από την Ακτή Μιαούλη στον Πειραιά ξεκίνησε η διαδικασία απόσυρσης των τρόλεϊ. Στις 10:30 το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου τα συνεργεία έκοψαν το πρώτο καλώδιο. Ξεκινώντας από τον Πειραιά καταργείται πάνω από 70% του δικτύου των καλωδίων, ενώ από Δευτέρα οι γραμμές 17 και 20 αντικαθίστανται από ηλεκτρικά λεωφορεία. «Η ίδια καθαρή ενέργεια την οποία έδωσε το τρόλεϊ για να μπορέσει να μετακινήσει εκατομμύρια πολίτες ανά τις δεκαετίες, πλέον μπορεί να προσφερθεί από ηλεκτρικά λεωφορεία», τόνισε ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και πρόσθεσε ότι «τα τρόλεϊ υπηρέτησαν αποτελεσματικά την Αττική για πάνω από μισό αιώνα. Ευθύνη μας τώρα η επόμενη μέρα. Ένα πιο καθαρό, πιο ασφαλές και πιο αξιόπιστο σύστημα μετακινήσεων για την Αθήνα».
Δεν λείπουν ωστόσο και οι αντιδράσεις. Οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ τονίζουν ότι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο σε οκτώ χρόνια θα κοστίσει 100.000 για την αντικατάσταση μπαταριών, συν την αγορά του, ενώ ένα τρόλεϊ «ζει» χωρίς περαιτέρω κόστος για 24 χρόνια. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης επισημαίνει ότι η αντικατάσταση των τρόλεϊ «θα φέρει οικονομία στον πολίτη, θα φέρει οικονομία στο ελληνικό κράτος, θα φέρει έναν εκσυγχρονισμό, και θα φέρει και μία αισθητική αναβάθμιση της πόλης».
Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ το κόστος ανά χιλιόμετρο για κάθε τρόλεϊ ανέρχεται σε 5,5 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιστοιχεί σε μόλις 2,5 ευρώ. Από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά λεωφορεία θα προκύψει εξοικονόμηση λειτουργικού κόστους πάνω από 50% ενώ παράλληλα θα εξοικονομηθούν 20.000.000 ευρώ από το κόστος συντήρησης και αντικατάστασης δικτύου. Μετά από την αποξήλωση των καλωδίων στον Πειραιά, θα μπορεί το τραμ να φτάνει στον τερματικό του σταθμό, ακριβώς έξω από το λιμάνι.
Ισίδωρος Ρούσσος
Πηγή: Αθήνα 9,84






