• Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
ΑΚΟΥΣΤΕ LIVE ΑΘΗΝΑ 9,84
Δευτέρα, 25 Αυγούστου, 2025
FANTOMAS.GR
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV
No Result
View All Result
FANTOMAS.GR
No Result
View All Result
Home ΙΣΤΟΡΙΚΑ

Το εκπληκτικό κατόρθωμα του ατμόπλοιου «Warimoo» που δεν έχει ξεπεραστεί ακόμη και σήμερα

Το απίστευτο κατόρθωμα του πλοίου και του καπετάνιου του που μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει καταφέρει να κάνει παρόμοιο

Newsroom από Newsroom
13/01/2025
σε ΙΣΤΟΡΙΚΑ, Κοινωνία
0
Capturefile: D:glass neg rawsAllen C. Green Seriesbox 177gr004844.tif
CaptureSN: CC001681.068364
Software: Capture One PRO for Windows

Capturefile: D:glass neg rawsAllen C. Green Seriesbox 177gr004844.tif CaptureSN: CC001681.068364 Software: Capture One PRO for Windows

0
SHARES
14
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Το πλοίο Warimoo καθελκύστηκε το 1892. Ήταν επιβατικό και μετέφερε και κατεψυγμένα προϊόντα. Είχε μήκος 105 μέτρα. Η ρότα του ήταν πάντα μακρινά υπερατλαντικά ταξίδια. Αυτό που έκανε έγινε μια φορά και δεν μπορεί να ξαναγίνει.

Το ατμόπλοιο, έπλεε στον Ειρηνικό ωκεανό και κατευθυνόταν από το Βανκούβερ του Καναδά προς την Αυστραλία. Ήταν αργά το βράδυ της 30ης Δεκεμβρίου του 1899. Στη γέφυρα ο καπετάνιος ετοιμαζόταν να πάει στην κουκέτα του, όταν το μάτι του έπεσε πάνω στον χάρτη και την πορεία του πλοίου.

Διαπίστωσε ότι το στίγμα του πλοίου εκείνη την ώρα, λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυχτα, ήταν 0 μοίρες 31΄Ν και 17 μοίρες 30΄Δ. Ο καπετάνιος κατάλαβε ότι κάτι μοναδικό συνέβαινε. Κάλεσε αμέσως τους αξιωματικούς του πλοίου στη γέφυρα και τους είπε πως αυτό που θα γινόταν θα τρέλαινε τους πάντες.

Διόρθωσε λίγο την πορεία και την ταχύτητά του χωρίς όμως να σταματήσει το πλοίο και με σύμμαχο τον καλό καιρό εκείνης της νύχτας πέρασε από το σημείο που έτεμναν ο Ισημερινός και η ζώνη διεθνούς ώρας, ακριβώς 12 τα μεσάνυχτα.

Πριν από 125 χρόνια λοιπόν, το επιβατικό ατμόπλοιο SS Warrimoo ταξίδευε στα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού κάνοντας την διαδρομή Βανκούβερ-Αυστραλία. Ο καπετάνιος του ατμόπλοιου ήταν ο Τζον Φίλιπς και εκείνη την ώρα κάπνιζε το πούρο του στη γέφυρα ενώ ο πλοηγός του μόλις είχε τελειώσει τον έλεγχο της γεωγραφικής τους θέσης. Η θέση αυτή λοιπόν είχε γεωγραφικό πλάτος 0 μοίρες και 31 λεπτά βόρεια και γεωγραφικό μήκος 179 μοίρες και 30 λεπτά δυτικά.

Η ακριβής ημερομηνία ήταν 30 Δεκεμβρίου 1899. O δεύτερος καπετάνιος του πλοίου με το όνομα Payton συνειδητοποίησε ότι το Warrimoo βρισκόταν μόνο λίγα μίλια από τη διασταύρωση του ισημερινού και της διεθνούς γραμμής ημερομηνιών.

διασταύρωση του ισημερινού και της διεθνούς γραμμής ημερομηνιών.

Ο καπετάνιος Φίλιπς ήταν αρκετά καλαμπουρτζής και θέλησε να εκμεταλλευτεί πλήρως την ευκαιρία να επιτύχει ένα πολύ σπουδαίο ναυτικό παράδοξο. Κάλεσε τους πλοηγούς του στη γέφυρα για να ελέγξει και να ελέγξει ξανά τη θέση του πλοίου. Άλλαξε ελαφρώς την πορεία, ρύθμισε την ταχύτητα του κινητήρα και με τον ήρεμο καιρό και τη καθαρή νύχτα όλα δούλεψαν υπέρ του. Τα μεσάνυχτα το Warrimoo βρισκόταν στον Ισημερινό ακριβώς στο σημείο που διέσχιζε τη Διεθνή Γραμμή Ημερομηνίας!

Οι συνέπειες αυτής της “παράξενης” θέσης ήταν πολλές. Το μπροστινό μέρος του πλοίου ήταν στο Νότιο Ημισφαίριο και στα μέσα του καλοκαιριού. Η πρύμνη βρισκόταν στο Βόρειο Ημισφαίριο και στα μέσα του χειμώνα. Η ημερομηνία στο πίσω μέρος του πλοίου ήταν η 30η Δεκεμβρίου 1899 ενώ στο εμπρός ήταν η 1η Ιανουαρίου 1900.

Αν περάσει κανείς τη γραμμή αλλαγής της ημερομηνίας ακριβώς την ώρα που χτυπούν μεσάνυχτα, η 31η Δεκεμβρίου δεν θα έρθει ποτέ. Η ημερομηνία πηδάει κατ’ ευθείαν στην 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Έτσι το Warrimoo όχι μόνο ήταν σε δύο διαφορετικές ημέρες, δύο διαφορετικούς μήνες, δύο διαφορετικές εποχές και δύο διαφορετικές χρονιές, αλλά και σε δύο διαφορετικούς αιώνες – όλα αυτά ταυτόχρονα.

Το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό και παράδοξο

Η πλώρη και το μπροστινό μέρος του πλοίου βρισκόταν στο νότιο ημισφαίριο, και στην καρδιά του καλοκαιριού).

Η πρύμνη και το πίσω μέρος του πλοίου βρισκόταν στο βόρειο ημισφαίριο και στην καρδιά του χειμώνα.

Αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Η ημερομηνία στην πρύμνη και το πίσω μέρος του πλοίου εκείνο το συγκεκριμένο δευτερόλεπτο που άλλαζε ο χρόνος, ήταν 30 Δεκεμβρίου 1899, ενώ η ημερομηνία στην πλώρη και το μπροστινό μέρος του πλοίου έδειχνε 1 Ιανουαρίου του 1900.

Και δεν ήταν μόνο αυτά. Το κατόρθωμα του Wamiroo είναι μοναδικό γιατί,

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικές ημέρες

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικούς μήνες (Δεκέμβριο και Ιανουάριο)

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικά έτη. Το 1899 και το 1900

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικούς αιώνες. Τον 19ο και τον 20ο.

-Το πλοίο ήταν ταυτόχρονα σε δυο διαφορετικές εποχές, χειμώνα και καλοκαίρι.

Η ιστορία του SS Warrimoo

Το SS Warrimoo, ξεκίνησε τα ταξίδια του το 1892, ήταν ένα επιβατηγό πλοίο που πραγματοποιούσε σύντομα τη διαδρομή Αυστραλίας-Νέας Ζηλανδίας πριν αλλάξει στην παροχή υπηρεσιών μεταξύ Καναδά και Αυστραλίας. Το πλοίο με την έναρξη του Α ‘Παγκοσμίου Πολέμου το 1914 χρησιμοποιήθηκε για μεταφορά στρατιωτών, ρόλο που διατήρησε μέχρι τον Μάιο του 1918, όταν βυθίστηκε μετά από σύγκρουση κατά λάθος με το Γαλλικό αντιτορπιλικό Catapulte.

Το πλοίο κατά την διάρκεια του Πολέμου μετέφερε στρατιώτες για τους συμμάχους από την Τυνησία στη Μασσαλία.

Τα κατορθώματα του ατμόπλοιου τα κατέγραψαν οι εφημερίδες της εποχής.

Tags: SS Warrimoo

Τελευταία νέα

Κόσμος

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αποφασίζει για τους κυανόκρανους

από Newsroom
25/08/2025

Στο Συμβούλιο Ασφαλείας αναμένεται να διεξαχθεί σήμερα ψηφοφορία για την ενδεχόμενη παράταση της ισχύος της εντολής των της ειρηνευτικής δύναμης...

Read moreDetails

Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) προβλέπεται σήμερα σε Κρήτη, Κάρπαθο, Χίο, Σάμο και Ικαρία, σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (civilprotection.gov.gr).

25/08/2025

Έρχεται το «Σπίτι μου 3» με πιο χαλαρές προϋποθέσεις – Πότε ξεκινά    

25/08/2025

Η Ρωσία κατηγορεί την Ουκρανία για επίθεση με drones στο πυρηνικό εργοστάσιο του Κούρσκ

25/08/2025

Από σήμερα έως τις 12 Σεπτεμβρίου (9:00 έως τις 14:00) θα πραγματοποιηθούν οι εγγραφές επιτυχόντων από το παράλληλο μηχανογραφικό στις 30 Σχολές της ΔΥΠΑ.

25/08/2025
  • Διαφήμιση
  • Επικοινωνία
  • Media/ΜΜΕ/Πρωτοσέλιδα
Ο Fantomas είναι παντού.

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε την βέλτιστη απόδοση του fantomas.gr. Με την επίσκεψή σου στην ιστοσελίδα αποδέχεσαι την χρήση τους.

.

No Result
View All Result
  • Ελλάδα
  • Αυτοδιοίκηση
  • Πολιτική
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Οικονομία
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Αθλητικά
  • Media
  • Άρθρα
  • Εξώφυλλα
  • Web TV

Copyright © 2025 FANTOMAS.GR

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Πολιτική Απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να κάνουμε την εμπειρία σας με την ιστοσελίδα ακόμα καλύτερη.

Αυτά τα cookies αφορούν στην απομνημόνευση των στοιχείων σύνδεσής και την παροχή ασφαλούς σύνδεσης και στη συλλογή στατιστικών στοιχείων.

Κάνε κλικ στην επιλογή "Αποδοχή και συνέχεια η Ενεργοποίηση των cookies" για την αποδοχή των cookies και την απευθείας μετάβαση στην ιστοσελίδα ή κάνε κλικ στην επιλογή αριστερά "Μάθε περισσότερα" για να δείς αναλυτικά την πολιτική απορρήτου.

* Μπορείς να ρυθμίσεις αυτά τα Cookies ανά πάσα στιγμή επιλέγοντας τις καρτέλες αριστερά.

Απαραίτητα Cookies

Τα cookies που είναι απαραίτητα, μας βοηθούν να αποθηκεύουμε κατά την περιήγηση στην ιστοσελίδα, τις προτιμήσεις σας και διαχείριση των cookies.

Καταγραφές

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί το Google Analytics για να συλλέξει διάφορες και σημαντικές πληροφορίες όπως είναι ο αριθμός επισκεπτών, τα ενδιαφέροντα αλλά και άλλες γενικές πληροφορίες.

Μάθε περισσότερα

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Απορρήτου μας, Διάβασε Περισσότερα...