Ο «Ιππόλυτος» του Ευριπίδη με τη σκηνοθετική υπογραφή της Κατερίνας Ευαγγελάτου, η παράσταση που έκανε την επιτυχημένη πρεμιέρα της πέρσι στην Επίδαυρο και συνέχισε διαγράφοντας μια θριαμβευτική διαδρομή σε Ελλάδα και εξωτερικό, ολοκληρώνει τον κύκλο της με δύο παρουσιάσεις στις 18 και 19 Ιουνίου, στο Ηρώδειο.
Η Στεφανία Γουλιώτη, η Χριστίνα Μαξούρη, ο Δημήτρης Παπανικολάου, η Έλενα Τοπαλίδου, ο Γιάννης Τσορτέκης και ο Ορέστης Χαλκιάς συγκροτούν τον δυναμικό θίασο της παράστασης.
Πρόκειται για συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και του Πολιτιστικού Οργανισμού «Λυκόφως» και αποτελεί μια σύγχρονη προσέγγιση της αρχαίας τραγωδίας που προτείνει μια ανατρεπτική σκηνοθετική οπτική, εμβαθύνει στον άγριο κόσμο του Ευριπίδη.
Τα πρόσωπα παλεύουν με τις αδυναμίες τους και ο έρωτας είναι τόσο παράφορος που δεν μπορεί παρά να είναι μοιραίος. Η Αφροδίτη στήνει ένα παιχνίδι εκδίκησης και παρακολουθεί με ηδονοβλεπτική ματιά πώς τo ανθρώπινο είδος γίνεται άθυρμα των επιθυμιών της. Το μάτι της γίνεται μάτι μας και τα πρόσωπα απογυμνώνονται. Τα γυμνά σώματα μεταφέρουν την έκρηξη, τον πόθο, τη λαγνεία αλλά και την αγνότητα του γένους των ανθρώπων.
«Από τον Ιανουάριο του 2023, όταν ξεκίνησε η εργασία μας επάνω στον Ιππόλυτο, είχαμε τη χαρά να διανύσουμε μια μεγάλη διαδρομή -από την Επίδαυρο ως τη Θεσσαλονίκη, από την Αθήνα ως την Κίνα, από την Λευκωσία μέχρι το Χονγκ Κονγκ και τώρα στο Ηρώδειο δεν σταματήσαμε να αναζητούμε τρόπους να αφουγκραστούμε το παράξενο αυτό έργο του Ευριπίδη και να το ερμηνεύσουμε μέσα από την δική μας οπτική. Στο επίκεντρο της δικής μας ανάγνωσης τίθεται η αινιγματική μορφή της Αφροδίτης. Την φανταστήκαμε ως σκηνοθέτιδα, διαρκώς παρούσα με μια κάμερα στο χέρι, να κινεί τα νήματα του έργου και να καταγράφει σε ένα μονοπλάνο τις αντιδράσεις και τις πράξεις των προσώπων, καθώς τους παρασέρνει. Έχουν, άραγε, οι θνητοί τρόπο διαφυγής από όσα τους σχεδιάζει;» σημειώνει η Κατερίνα Ευαγγελάτου.
Η παράσταση χειροκροτήθηκε θερμά τον Μάρτιο στο 53ο Hong Kong Arts Festival. Πρόκειται για ένα γεγονός μεγάλης σημασίας για την εξωστρέφεια τόσο της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας, όσο και της παράδοσης του αρχαίου δράματος, καθώς ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε έργο στην ελληνική γλώσσα σε αυτή την κορυφαία πολιτιστική διοργάνωση της Ασίας που φιλοξενεί για πάνω από 50 χρόνια την αφρόκρεμα της διεθνούς σκηνής.