“Έκτρωμα”,το οποίο καθιστά το υπουργείο Εργασίας ” παράρτημα και εντολοδόχο εργοδοτικών συμφερόντων”, χαρακτήρισε το εργασιακό νομοσχέδιο ο γγ της ΓΣΕΕ Νίκος Φωτόπουλος.
Ο κ. Φωτόπουλος, με ανοιχτή επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, κάνει λόγο για “απύθμενο θράσος” των αρμοδίων τους οποίους καθιστά υπεύθυνους για τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά εργασίας αλλά και για τα αυξημένα εργατικά δυστυχήματα.
Όπως επισημαίνει ο γγ της ΓΣΕΕ, ήδη -συμφωνα με έκθεση του ΟΟΣΑ- ενώ ο μέσος όρος των ωρών εργασίας στην Ε.Ε. είναι 1570 και στις χώρες του ΟΟΣΑ 1720, στην Ελλάδα είναι 1870 !
Δηλαδή , παραπάνω κατά 300 ώρες από την Ε.Ε. και κατά 150 ώρες από τις χώρες του ΟΟΣΑ.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες εργαζόμενοι δουλεύουν:
520 ώρες παραπάνω από τους Γερμανούς
380 ώρες περισσότερες από τους Γάλλους και
200 ώρες παραπάνω από τους Ιταλούς.
Την ίδια ώρα, τα συνδικάτα προετοιμάζουν κινητοποιήσεις αρχής γενομένης από την Θεσσαλονίκη με την ευκαιρία της Διεθνούς Εκθέσεως που θα πραγματοποιηθεί στη συμπρωτεύουσα.
Η απόσυρση του επίμαχου νομοσχεδίου αποτελεί ένα από τα βασικά αιτήματα των συνδικάτων, μαζί με την αύξηση του εισοδήματος, την ενίσχυση των κλαδικών συμβάσεων εργασίας, την αντιμετώπιση της ακρίβειας και της στεγαστικής κρίσης.
Σύμφωνα με έμπειρους συνδικαλιστές, η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης:
– Οδηγεί σε ελαστικότερη, περισσότερη και φθηνότερη εργασία.
– Παρέχει προβάδισμα στην ατομική συμφωνία με τον εργοδότη, πλήττοντας την προσπάθεια ενίσχυσης των κλαδικών συμβάσεων.
– Χρησιμοποιεί ως πρόσχημα την προστασία του εργαζομένου από την απόλυση σε περίπτωση άρνησης του, καθως η συνήθης εργοδοτική πρακτική είναι η απόλυση μετα από εύλογο χρονικό διάστημα με την επίκληση άλλου λόγου και οδηγεί τον εργαζόμενο σε δικαστικές περιπέτειες.
Και τελικά, όπως επισημαίνουν, το σχέδιο νόμου μοιάζει με…συλλογή διαχρονικων εργοδοτικών παραβάσεων, οι οποίες αντί να αντιμετωπιστούν, μετατρέπονται σε νόμο.
Σχηματικά, όπως ανέφεραν έμπειροι συνδικαλιστές, το νομοσχέδιο αν ήταν της αρμοδιότητας του υπουργείου Μεταφορών προκειμένου να μην υπάρξει παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, θα περιείχε διάταξη για την κατάργηση των σηματοδοτών…
Δημήτρης Κωστάκος